Opakowania drewniane do transportu drogowego

Wybór odpowiednich opakowań transportowych ma kluczowe znaczenie zarówno dla ochrony przewożonych produktów, jak i bezpieczeństwa całej operacji. Właściwości drewnianych opakowań czynią je jednymi z najskuteczniejszych, a co za tym idzie - najpopularniejszych produktów stosowanych w transporcie drogowym. W niniejszym artykule przyglądamy się im bliżej.

Rodzaje opakowań drewnianych do transportu drogowego

Skrzynie drewniane: należą do najbardziej wszechstronnych i uniwersalnych opakowań spotykanych w transporcie. Po sporządzeniu indywidualnego projektu można produkować je w dowolnej formie i rozmiarach, co pozwala na precyzyjne dostosowanie ich do specyfiki przewożonych produktów. Wysoka wytrzymałość drewna zapewnia skuteczną ochronę zawartości przed uszkodzeniami mechanicznymi.

Palety drewniane: powszechnie używane w przemyśle transportowym ze względu na łatwą manipulację, efektywność szybkiego załadunku i rozładunku towarów oraz możliwość wygodnego magazynowania towaru. Palety pełnią także funkcję zabezpieczającą - izolują towar od bezpośredniego kontaktu z podłożem transportowym.

Zabezpieczenie opakowań drewnianych w transporcie drogowym

Kluczowym elementem zabezpieczenia towarów w opakowaniach drewnianych jest właściwe ich pakowanie. Produkty powinny być rozmieszczone równomiernie, tak by środek ciężkości był optymalnie wyważony, a w opakowaniu nie pozostało zbyt dużo wolnej przestrzeni. W konstrukcji opakowań projektowanych indywidualnie uwzględnia się ponadto wewnętrzne stelaże i listwy ochronne, stabilizujące zawartość w trakcie ruchu.

W celu zabezpieczenia towarów przed ewentualnymi wstrząsami czy uderzeniami podczas transportu używa się także dodatkowych materiałów ochronnych, takich jak wypełniacze opakowania, taśmy stabilizujące, antypoślizgowe maty czy tekpol. Aby uniknąć przesuwania się opakowań podczas transportu, zaleca się także stosowanie zewnętrznych systemów antypoślizgowych, takich jak specjalne maty antypoślizgowe umieszczane na dnie przestrzeni transportowej. 

Ważnym elementem systemu zabezpieczeń są czujniki wstrząsu i przechyłu, umieszczane wewnątrz i na zewnątrz opakowań: jeśli położenie ładunku przekroczy zaprogramowane wcześniej parametry (np. skrzynia przewróci się lub przesunie do niebezpiecznej pozycji), kierowca odbierze sygnał ostrzegawczy wyemitowany przez czujnik.

Opakowania drewniane do wielokrotnego użytku

Drewno ma wysoką wytrzymałość mechaniczną i nadaje się do przechowywania różnorodnych ładunków, dlatego wykonane z niego skrzynie i palety można wykorzystywać w transporcie drogowym wielokrotnie, a po zakończeniu ich eksploatacji poddać recyklingowi. Rozwiązanie to pozwala nie tylko zaoszczędzić środki finansowe na zakup nowych opakowań, ale i ograniczyć liczbę odpadów oraz ślad węglowy generowany podczas produkcji kolejnych egzemplarzy.

SOR-DREW - producent drewnianych opakowań do transportu drogowego

Jesteś zainteresowany zakupem opakowań drewnianych do transportu drogowego? Skontaktuj się z nami - wykonamy dla Ciebie indywidualny projekt opakowań, obsłużymy proces pakowania i pomożemy przy odprawie ładunku.


Opakowania drewniane

Opakowania drewniane do międzynarodowego transportu maszyn

Transport maszyn zawsze jest skomplikowanym, wymagającym dużej precyzji procesem, a wysyłanie ładunku za granicę - obwarowane wieloma międzynarodowymi przepisami. Jakie warunki należy spełnić, by legalnie i bezpiecznie dostarczyć maszyny na miejsce?

Pakowanie produktów

Relokacja maszyn krok po kroku: cz.1 - przygotowanie do relokacji

Przedstawiciele branży przemysłowej, budowlanej, eventowej i wielu innych przedsiębiorców powszechnie korzystają z usługi relokacji maszyn, której przeprowadzenie wymaga jednak dużego doświadczenia oraz odpowiedniego zaplecza technicznego. W jakich sytuacjach najczęściej zleca się relokację maszyn i jak przebiega przygotowanie do jej realizacji?

Pakowanie produktów

Relokacja maszyn krok po kroku, cz.2 - demontaż, transport i montaż

Z naszego poprzedniego artykułu mogłeś dowiedzieć się, jak poprawnie przygotować się do procesu relokacji maszyn. W niniejszym wpisie przyjrzymy się bliżej kolejnym etapom procesu: demontażowi, transportowi i montażu maszyn w miejscu docelowym.