Opakowania transportowe ze sklejki - zalety i zastosowanie

Opakowania z materiałów drewnopochodnych są popularną alternatywą dla skrzyń z litego drewna, cenioną za niską wagę, walory ekologiczne i doskonałą relację jakości do ceny. W niniejszym artykule przyjrzymy się bliżej jednemu z najczęściej stosowanych w tym celu materiałów, czyli sklejce.

Sklejka - charakterystyka materiału

Sklejka należy do grupy materiałów kompozytowych: pod nazwą tą rozumiemy materiał złożony z dwóch lub więcej substancji, posiadający właściwości, których żaden z jego składników nie posiada samodzielnie. Podstawowym materiałem sklejki są obłogi, czyli cienkie drewniane płyty, łączone ze sobą przy pomocy kleju. Powstała w ten sposób struktura podlega następnie sprasowaniu.

Technologia produkcji sklejki pozwala na znaczące obniżenie wagi materiału przy zachowaniu jego wysokiej odporności na uszkodzenia mechaniczne. Klej o właściwościach wodoodpornych wzmacnia ponadto ochronę przed wilgocią.

Zastosowanie opakowań transportowych ze sklejki

Wspomniana wyżej niska waga sklejki sprawia, że wykonane z niej skrzynie znajdują szerokie zastosowanie w transporcie lotniczym i drogowym. Powód? Ich warunki wymuszają ścisłe przestrzeganie limitów wagi brutto ładunków. Im cięższe będzie więc opakowanie, tym mniej towaru będzie można więc przetransportować w pojedynczej operacji. Zastąpienie litego drewna sklejką obniża wagę opakowania, co przekłada się na większą ergonomię i wydajność procesu transportowego.

Skrzynie ze sklejki - zalety

Niska waga sklejki nie oznacza ustępstw pod względem stabilności i wytrzymałości wykonanych z nich opakowań - parametrów, które w kwestii produkcji opakowań transportowych mają pierwszorzędne znaczenie. Skrzynie ze sklejki spełniają obowiązujące normy bezpieczeństwa i jakości. Aby dodatkowo zwiększyć ochronę ładunku w transporcie, w ich produkcji stosuje się dodatkowe materiały i rozwiązania, w tym m.in. łączenie sklejki z elementami z litego drewna, zabezpieczanie skrzyń folią termokurczliwą lub aluminiowo-próżniową.

Wielu przedsiębiorców decyduje się na korzystanie ze skrzyń ze sklejki ze względów ekonomicznych: jak wspomieliśmy w poprzedniej części tekstu, wyprodukowanie sklejkowych opakowań kosztuje mniej, niż ich odpowiedników z litego drewna, przy zachowaniu satysfakcjonującej jakości. Jeśli warunki pracy odbiorcy zamówienia na to pozwalają, dodatkowym sposobem na oszczędność i przyspieszenie czasu realizacji jest przy tym zamówienie skrzyń do samodzielnego montażu.

Sklejka, jak każdy materiał drewnopochodny, jest wreszcie przyjazna środowisku. Wpływa na to kilka czynników, w tym produkcja z naturalnego, pozyskiwanego w zrównoważony sposób surowca, możliwość wielokrotnego wykorzystania opakowań oraz możliwość ich recyklingu po zużyciu. Decydując się na współpracę z SOR-DREW masz pewność, że otrzymasz opakowania transportowe ze sklejki wyprodukowane w zrównoważony ekologicznie sposób, zgodne z międzynarodowymi standardami jakości.


Opakowania drewniane

Opakowania drewniane do międzynarodowego transportu maszyn

Transport maszyn zawsze jest skomplikowanym, wymagającym dużej precyzji procesem, a wysyłanie ładunku za granicę - obwarowane wieloma międzynarodowymi przepisami. Jakie warunki należy spełnić, by legalnie i bezpiecznie dostarczyć maszyny na miejsce?

Pakowanie produktów

Relokacja maszyn krok po kroku: cz.1 - przygotowanie do relokacji

Przedstawiciele branży przemysłowej, budowlanej, eventowej i wielu innych przedsiębiorców powszechnie korzystają z usługi relokacji maszyn, której przeprowadzenie wymaga jednak dużego doświadczenia oraz odpowiedniego zaplecza technicznego. W jakich sytuacjach najczęściej zleca się relokację maszyn i jak przebiega przygotowanie do jej realizacji?

Pakowanie produktów

Relokacja maszyn krok po kroku, cz.2 - demontaż, transport i montaż

Z naszego poprzedniego artykułu mogłeś dowiedzieć się, jak poprawnie przygotować się do procesu relokacji maszyn. W niniejszym wpisie przyjrzymy się bliżej kolejnym etapom procesu: demontażowi, transportowi i montażu maszyn w miejscu docelowym.